Dikkat: Zırlama sekmemiz açılmıştır, lütfen bir göz atın.


20 Mart 2012 Salı

Casio fx-82MS ile Standart Deviation bulmak

Çocuklar ne haber bakalım.

Bir önceki yazıda Casio fx-82MS ile standart deviation’ın nasıl hesaplanacağını kafam eserse yazarım demiştim. Kafam esti, yazıyorum, not al.


Bu dediğim işlem CASIO fx-82MS ile yapılıyor tekrar belirteyim.



Makinesi CASIO olmayanlar, sizin makinelerde de illaki bu özellik olacaktır. Kendiniz keşfetmeye bakın veya kullanma kılavuzunu okuyun.


Normal hesap makinelerini 1TL’ye satıyorlar, sen almışsın bu bilimsel hesap makinesini 20 TL’ye. Peki, bu 19 TL’lik fark nerden geliyor, bu bilimsel denilen hesap makinesi bu parayı neden hak ediyor? 4 işlem yapmak dışında onlarca fonksiyonu var lakin sen bunlardan haberdar bile değilsin, bunları kullanmaktan acizsin ve bu fonksiyonların nasıl makineye uygulanacağını öğrenmeye yeltenmeyecek kadar üşengeçsin çünkü. Elindeki teçhizatı tam anlamıyla kullanmazsan sana noksan fayda sağlar. Management dersinde çokça geçen o ‘’effectively’’ kelimesini bir kenara atmış olursun. Sahip olduğun kaynakları etkili kullanmaya bakacaksın aslan. Aslında bir göz atsan kullanım kılavuzuna anlayacaksın her şeyi. Sende araştırma geliştirme yok! AR-GE yok aslan sende. Anca birisi öğrensin ben ondan kaparım işi, birileri yapsın ben onlardan yararlanırım. O birisi sen ol. O birisi sen ol! Sen başlat bir işi de, sen öğren ilk. AR-GE’si olmayanlar dışa bağımlı yaşar, tıpkı bir asalak gibi.

Anlatacağım std. dev. bulma sana en az 10 dakika kazandıracak.


Önce hesap makinesini açalım. ON tuşu.

ON tuşunun hemen yanında MODE var (yanında CLR(CLR'yi anlatacağım) yazıyor) (bkz:parantez içi parantez kullanmak), ona basalım. Çıkan ekranda SD(yani standart deviation) , altında da 2 yazıyor. Sen de anlarsın ki 2’ye basacaksın. 

Şimdi hesap makinesi std. dev. moduna geçti.

Örnek üzerinden anlatmak her zaman en tesirlisidir.
1,2 ve 3’ün standart sapmasını bulalım.
Önce 1’e basacağız. Her sayıyı yazdıktan sonra bunu hesap makinesinin hafızasına kaydetmemiz gerekecek bunun için kırmızımsı arkaplan üzerindeki AC tuşunun hemen bir üstündeki M+(memory’nin M’si) tuşunu kullanacağız.

1 yaz M+’ya bas.
2 yaz M+’ya bas.
3 yaz M+’ya bas.


Tüm sayıları girdikten sonra SHIFT tuşuna basıp daha sonra 2(S-VAR)’ye basıyoruz. Karşımıza gelen kısımdan da sigma işaretini seçeceğiz, yani 2 numara. Daha sonra eşittire bastığımızda 1,2 ve 3'ün std. dev.'ı karşımıza geliyor.

Denemesi bedava, önce kendi elinle yap, daha sonra bu metotla bul; std. dev. bak bakalım eşit çıkıyor mu?

Bu arada hesap makinesini OFF konuma getirip tekrar açsanız bile, makine hafızasını sıfırlamıyor. Bunun için hafızayı önceki donelerden temizlemek lazım. SHIFT daha sonra CLR tuşu(MODE ile beraber yazan) daha sonra da Scl(yani 1'e basarak) ve ondan sonra eşittir diyip bu işlemi de rahatlıkla halledebilirsiniz.


Benim anlattığımdan anlamadıysan zaten git intihar et. Anlaşılmayacak bir şey yok. He ama dersen ben makinenin kılavuzundan okuyarak öğrenmek istiyorum. Ona eyvallah. Başka işlemlerin de nasıl yapıldığını öğrenebilirsin böylelikle. Al sana İngilizce Casio fx-82MS'in kullanma kılavuzu .pdf halinde. Sayfa 21'e bak. (PC'ne inmeyecek,tıkladığın an açılır.)

Klasik cümle:

Takipte kalınız...



10 yorum:

  1. Peki ben bu makinenin fix ayarından nasıl çıkabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne ifade etmek istediğinizi anlayamadım.

      Makinenin fix ayarından çıkmak...

      Kendi çapınızda sadece sizin anlayabileceğiniz sözcük ve deyimler üretiyor ve karşınızdaki kişinin anlamaya çalışmasını istiyorsunuz.

      Anlatmak istediğinizi daha anlaşılır ve açık yazın.

      Sil
  2. Ben yine de beceremedim, daha evvelki değerler hala hafıza sanırım. onları silemedim bir türlü.

    YanıtlaSil
  3. merhaba benim fx-82ms hesapmakinemde cos(30)^2 yaptığımda -1 veriyor. ne yaptıysam düzeltemedim. 0 . 75 vermesi gerekirdi. nasıl düzeltebilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      Sizin yazdığınız gibi tuşlarsak, makine cos30'un değil, sadece 30'un karesini alıyor, anlayacağınız size cos900'ün cevabını gösteriyor.

      cos30'u parantez içine alıp üzeri 2 derseniz sorun ortadan kalkar veyahut cos30'un neticesini eşittir diyerek gösterdikten sonra Ans tuşuna basıp üzeri 2 yapabilirsiniz de, demokraside çareler tükenmez.

      Sil
  4. peki hafızaya attığımız işlemi nasıl geri çağıracağız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunuzu defalarca okudum, kapatım açtım gene okudum, cümlenin öğelerine ayırdım, fiili çatısına göre değerlendirdim fakat bir yanıt bulamadım belki de anlamadım hiç.

      Sil
  5. makinanin ekranindaki M harfini nasil kaldirabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makinenizin rezistansında kireçlenme olduğu kanaatindeyim, Colgon deneyebilirsiniz.

      Sil

Yorum yazma kuralları ve ön şartların kabulü sözleşmesi:

* İfade etmek istediğinizi açık ve net bir biçimde yazın. (Bence bunu yapabilirsiniz.)
* Sorduğunuz tüm sorulara cevap alma garantiniz yoktur.(Genelde yanıtlarım ama.)
* Yorumlar benim denetimimden geçtikten sonra yayınlanır. (Bunu bil.)
* Tüm bu maddeleri okuduysan, hepsini kabul etmiş sayılırsın. (veya kapı orda.)
* Çalınan eşyalarınızdan müessesemiz sorumlu değildir.
* Önce kadınlar ve çocuklar...

Buyrun klavye sizin...