Dikkat: Zırlama sekmemiz açılmıştır, lütfen bir göz atın.


12 Nisan 2012 Perşembe

Principles of Marketing Kaynakları

Zibidi gonzalesler ne yapıyorsunuz bakalım? Vizeler güzel geçiyordur umarım. Geçen iki vize hüsran değildi bak. Uzaydan soru da getirmemişler, muhasebe için söylemek gerekirse ne işlediysek hiçbir kafa karıştırıcılık eklemeden bire bir benzer sorular sorulmuş. Helal olsun. Bir de millet sözel mözel diyordu, kafamı karıştırdılar, dersteki aynı caseleri sormuş neredeyse. Çalışarak gelenler eminim sorulara bakıp güldüler.

Her neyse geçen, geçti gitti. Ona bir şey yapamayız. Biz önümüzdeki maçlara bakalım.

Sıradaki vize: Principles of Marketing.

Slaytları fotokopici Murat abiden aldım fakat bazı yerler çıkmamış; tablolar, fazla karakter içeren yazılar okunmuyor. İnternette biraz araştırdım Japon mudur Çin kökenli midir öyle bir siteye MOSSAD bağlantılarımla ulaştım. Buyrun slaytlar:

Principles Of Marketing Slaytları
(Bu link patlamış.)

Korkmayın slaytlar Çince değil. Bizi ilgilendiren kısım 5. slayta kadar(5 de dahil,vize için), fotokopiciye verdikleri orada sonlanıyor. Yazılar bu slaytlarla bire bir aynı.

Hocaya sormuşlar galiba, bu slaytlar sınav için yeterli olur mu diye. Hocanın da ''Tabii ki canım bu 3-5 sayfalık slaytlar size yeter de artar.'' diyecek hali yok ya. Kendi dersine hakaret etmiş olur. Pazarlama dersini sırf slayta sığdıramaz o dersin bir eğitimcisi olarak. Kitabını da almanız gerekir gibisinden bir diyalog oluşmuş. Slaytlarla açıkçası ben de tatmin olamadım. İnternetten Philip Kotler'in  14th Edition Principles of Marketing kitabının pdf'sine ulaştım.

Gezinirken internette bir siteye denk geldim. Türlü türlü kategorideki kitapların pdflerini bulabileceğiniz bir yer. Çok yararlı bir site gibi görünüyor. İlgi duyduğunuz alandaki didaktik eserlere rahatça ulaşabilirsiniz. Sitenin sağ tarafında yemek kitaplarını da görüyorsunuz, excel kitaplarını da , mühendislik kitaplarını da. Gerçi adamlar o kitapları o kadar yazıyor, emek harcıyor esasen orijinalini satın almamız gerekir lakin size şöyle diyeyim; zaten bilgisayar ekranından çalışamayacaksınız. İnternetten indirseniz bile emin olun bir açıp sonra hemen kapatacaksınız. Printer varsa yazdırıp kağıttan çalışılabilir tabii. Yazarların hakkını yiyoruz ama ben gene de linki vereyim:



Güzel bir söz vardır. Tanrı sana cevizi verir, fakat onu kırmaz. İnsana her zaman ceviz verilir, hayatlarında başarıya ulaşanlar verilen cevizleri kıranlardır, başarısız kimseler ise bu aforizmadaki ''ceviz kırmayı'' bile cinselliğe bağlayan, beyinlerini sadece belli başlı konulara yoran, zihinsel açıdan sınırlı kimselerdir.

Haydi bakalım...

Artık takipte kalınız yazmıyorum.



5 yorum:

  1. nasıl indirebilcez o verdiğin siteden ben bulamadım ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Adsız, girdiğin sitenin aşağılarına doğru Depositfiles ve Filesonic (You might also like'ın hemen üstünde)linkleri var, onlara tıklayarak indirebilirsin.

      Sil
  2. sence sınavda hoca nasıl sorar ? nasıl hazırlanmalıyız bu sınava bi bilgin var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorduğun konuda en ufak bir bilgi kırıntısına dahi sahip değilim. Dersi ciddi olmayanın sınavı da ciddi olmaz. Ben o kadar endişelenmiyorum marketingten.

      Sil
  3. Cuma günün Zehra hocanın üçüncü sınıflara sınavı vardı. 4 soru sormuş ve belli başlı şeyleri sormuş,çok kasmamış.Zaten vize %20 etkili... umarım 4 soru değilde daha fazla soru sorar...

    YanıtlaSil

Yorum yazma kuralları ve ön şartların kabulü sözleşmesi:

* İfade etmek istediğinizi açık ve net bir biçimde yazın. (Bence bunu yapabilirsiniz.)
* Sorduğunuz tüm sorulara cevap alma garantiniz yoktur.(Genelde yanıtlarım ama.)
* Yorumlar benim denetimimden geçtikten sonra yayınlanır. (Bunu bil.)
* Tüm bu maddeleri okuduysan, hepsini kabul etmiş sayılırsın. (veya kapı orda.)
* Çalınan eşyalarınızdan müessesemiz sorumlu değildir.
* Önce kadınlar ve çocuklar...

Buyrun klavye sizin...