Dikkat: Zırlama sekmemiz açılmıştır, lütfen bir göz atın.


11 Mart 2014 Salı

Spreadsheet Applications in Business - Week 2

Dünyanın en zevkli dersinden selamlarla.

Average of Performance isimli case için yazacağımız formül Electronic Sales excel çalışmasındaki ile bire bir aynı.

2 farklı şekilde yapılabilir. INDEX formülünün satır ve sütun parametrelerini MATCH formülü olarak yazarak veya VLOOKUP formülü içinde MATCH kullanarak halledebilirsiniz. Çok zorlanırsanız önceki örneğe göz gezdirin , aynı adımları uygulayın. Yazdığınız formülü Average'e kadar çekin, onun altına tabii ki de ortalama formülü yazılacak. ( =AVERAGE(Area) )

Peki karmaşık olan case'in(City Distances) formülü nasıl yazılacak?

Üzerinde biraz kafa patlattıktan sonra doğru bir formül yazmayı başardım. Belirtmem gerekir ki, ben sadece VLOOKUP formülü kullandım, INDEX/MATCH karıştırmadım hiç. Bunların işlevleri zaten birbirine çok benziyor. Amaç doğru sonuca ulaşmaksa her yol mübahtır.

Size verebileceğim püf noktalara gelirsek;

- Formülde sütunu mu satırı mı sabitleyeceksiniz, iyi karar verin ($ işaretinden bahsediyorum)
- Tüm koordinat noktaları için ayrı birer formül yazacaksınız
- SQRT'un türkçesi KAREKÖK (=KAREKÖK(Sayı) )
- Yazdığınız tüm formülü en son 69 ile çarpmayı unutmayın
- Daha elegant bir formül yazarsanız ne ala, bendeniz tümünü VLOOKUP ile hallettim.

İlk bakışta hayli karışık, üstelik analitik geometri de girdi işin içine ama formülü yazdıktan sonra çok da kolay geldi.

Sıfırlardan oluşan köşegenimizle beraber, aşağıdaki görüntüyü elde etmeniz lazım. Resmin üzerine tıklayarak net görebilirsiniz onu.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazma kuralları ve ön şartların kabulü sözleşmesi:

* İfade etmek istediğinizi açık ve net bir biçimde yazın. (Bence bunu yapabilirsiniz.)
* Sorduğunuz tüm sorulara cevap alma garantiniz yoktur.(Genelde yanıtlarım ama.)
* Yorumlar benim denetimimden geçtikten sonra yayınlanır. (Bunu bil.)
* Tüm bu maddeleri okuduysan, hepsini kabul etmiş sayılırsın. (veya kapı orda.)
* Çalınan eşyalarınızdan müessesemiz sorumlu değildir.
* Önce kadınlar ve çocuklar...

Buyrun klavye sizin...