Dikkat: Zırlama sekmemiz açılmıştır, lütfen bir göz atın.


14 Mayıs 2012 Pazartesi

Introduction to Business Finance - Vestel Cash Flow Ödevi

Çocuklar ne yaptınız, ev ödevlerinizi yaptınız mı bakalım? Bak veli toplantısında sizi ebeveynlerinize şikayet eder öğretmenleriniz, ödevlerinizi yapmayı ihmal etmeyin sakın çocuklar...

Üniversitede zil denilen olayın olmadığını biliyordum fakat ödev 'forever'mış... Term Project'leri anlarım da bunlar çok fake geliyor bana ya.

Neyse yaptım gene. Hem söylenir hem yaparım.

Ödev sadece Indirect Method'a göre yapılacak bu arada.

2010'da bulduğum son sayı cash ve marketable sec. işlemlerinin sonuçları ile örtüştüğünde bir oh çekip Allah dedim. Aksi taktirde tüm cash flow'u tekrar gözden geçirecek, tüm hesaplamaları yeniden yapacak, A4 kağıdındaki tekmil sayıları bir kez daha kontrol edecek ve hatanın nereden kaynaklandığını bulacaktım.

2009'da patladım ve tam da yukarıda söylediklerimi yaptım, korktuğum başıma geldi. Üstüne üstlük hatamın kaynağını da bulamadım, o öyle kaldı. İki kez kontrol ettim, her şey temiz görünüyor. 2009'da cash ve market. sec. ile sağlamasını yapamadım.

En azından 2010'un doğru olduğunu biliyorum. Sizinle birkaç bilgiyi paylaşayım:

Hepsi 2010 için:


Taxes: -11225
CF from operations before change in NWC: +76129
Change in NWC: -59276
CF from operations before financial obligations: +16853
Dividends: -102404
Net CF from operating activities: -88796
Tangible Fixed Assets: -33883
Intangible Fixed Assets: -11462
Financing Deficit: -134141
NET CF: -97491

EKLEME:

2009'da aptalca bir hesaplama hatası yapmışım.


2009 Verileri:



Taxes: -23053
CF from operations before change in NWC: +189771
Change in NWC: -166787
CF from operations before financial obligations: +22984
Dividends: -5798
Net CF from operating activities: +1255
Tangible Fixed Assets: -14706
Intangible Fixed Assets: -8959
Financing Deficit: -22410
NET CF: +6453

Haydi hayrını görün...

4 yorum:

  1. log term financial liab nasıl buluyoruz yardımcı olur musun lüften

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ''Financial Liabilities'' hesabı ''Long-Term Financial Liabilities'' anlamına geliyor.

      Sil
  2. hocanın derste çözdüğü Vestel 2011 CF'da long term financial liab -84300+57446=-26854 çıkıyor ama hoca 30644 bulmuş.
    nerden geldi ki bu sayı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önceki sorduğun sorunun cevabında da belirttiğim gibi Long-term financial liabilities'i bulmak için, Financial Liabilities'ten işlem yapacaktın, sense Financial Liabilities, Provision for employee termination benefits, deferred income tax liabilities'in toplamı üzerinden yani TOTAL Long-term liabilities üzerinden hesaplama yapmışsın.

      Long-term liabilities'i bulmak için Financial Liabilities'i kullanacaksın 66,996-36,352=30644

      İşte buradan geldi bu sayı.

      Sil

Yorum yazma kuralları ve ön şartların kabulü sözleşmesi:

* İfade etmek istediğinizi açık ve net bir biçimde yazın. (Bence bunu yapabilirsiniz.)
* Sorduğunuz tüm sorulara cevap alma garantiniz yoktur.(Genelde yanıtlarım ama.)
* Yorumlar benim denetimimden geçtikten sonra yayınlanır. (Bunu bil.)
* Tüm bu maddeleri okuduysan, hepsini kabul etmiş sayılırsın. (veya kapı orda.)
* Çalınan eşyalarınızdan müessesemiz sorumlu değildir.
* Önce kadınlar ve çocuklar...

Buyrun klavye sizin...